Sunday, September 27, 2009

syawal.

ermm....
syawal taun ni tak berbeza sgt dgn tahun2 lepas.
still the same thing.
beraya dgn family.
dgn kawan2............
erm.
sminggu da kne balik upm.
perkara yg paling membosankan.........
tp nk wat camner kn........
hahahahahaha..............ni lah gambar2 rayeku.
ngan family n mamber





www.tips-fb.com

Tuesday, September 15, 2009

Dia pilihanku







ku sedang menanti dia,
seorang lelaki yang akan bergelar suami,
seorang mukmin yang merindui syahid dijalan Allah
seorang hambaNya yang sentiasa zikrullah,


dia seorang lelaki yang tegas dan berani,
dia tidak pernah takut untuk berkata benar,
dia tidak pernah gentar melawan nafsu yang ingin menguasai diri,
dia sentiasa mengajak aku berjuang berjihad fisabilillah,


dia selalu menghiburkan aku,
dengan alunan ayat-ayat suci Al-Quran,
dengan zikir-zikir munajat,
dengan surah-surah rindu yang dihafaznya,
ketika aku sedang leka diulik mimpi indah duniawi,
dia menasihati aku supaya mengingati mati,
ketika aku sedang asyik terpesona dengan buaian cinta dunia,
dia menyedarkan aku betapa lazatnya lagi pesona cinta Yang Maha Esa,


dia memang sentiasa kelihatan penat,
matanya penat keranamembaca,
suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir,
badannya lemah kerana bermunajat dimalam hari,
dia sentiasa mengingati mati,
baginya, dunia adalah pentas lakonan semata-mata,
kita hambaNya adalah pelakon
Dia sentiasa mengingati mati,
hasil keputusan lakonan kita akan diputuskan di padang Mahsyar nanti,


dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat,
dia sentiasa mengajak aku mendalami ajaran islam,
dia seorang yang penyayang dan taat akan kedua ibu bapa,
dia juga sentiasa berbakti untuk keluarga,
Dia sentiasa menjaga matanya dari berbelanja perkara-perkara maksiat,


dia sentiasa tabah dan sabar dalam menghadapi dugaan,
baginya, dugaan-dugaan itulah yang menjahit semula
sejadah imannya yang terkoyak,
lantaran mungkin kerana kekhilafannya sendiri,


dia sentiasa menjaga solatnya,
dia sentiasa bersedia menjadi imam dan pemimpin keluarga,
dia tidak pernah malu mempertahankan agama islamNya
kerana islam adalah addin Allah yang sebenar-benarnya,


dia sentiasa ingin mencontohi sifat sifat-sifat mulia Rasulullah S.A.W
dia juga sentiasa berusaha mencintai kekasih agungnya,
iaiti ALLAHURABBI


aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada maha pencipta,
andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia,
cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNya,
cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNya,
cinta Ilahi jugalah yang menyebabkan aku memilihnya


siapakah dia?
aku juga tidak mengetahui siapakah jodohku....
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui segala sesuatu,
doaku, moga dia tercipta untukku, semoga aku bertemu jodoh dengannya,
kerana.
DIA PILIHANKU www.tips-fb.com

salam



dedikasi khas buat dia.......
yang sentiasa mendengar masalah aku.
dialah tempat ak mengadu masalah......
meluahkan perasaan...........
berkongsi suka dan duka...........
dialah penyeri hidup aku....
bila bersua..
masa tu lah ak boleh ketawa dengan sepuas-puasnya
tunjukkan diri aku yang sebenar......
sentiasa memberi semangat.
nasihat................
sahabat yang tak ternilai...........
akan kukenang sampai bila2..
pangkat sahabat,
bukan semua kawan adalah sahabat..........
ko dapat pangkat tu.
yang 1st dalam hati aku.............
ko lah sahabat sejatiku...........
dia......
SAHABAT SEJATIKU...
dedikasi khas untuk DIA yang bernama sahabat................

www.tips-fb.com

belajar?????

dulu..
saya hanya tahu.
kita belajar tingi2,
untuk dapat kerja yang bagus2.
bila dah besar nanti....
time sekolah menengah.
cikgu ada kata.
niat kita belajar ni.
untuk cari keredhaanNya.....
saya setuju.
tapi masih tak faham...
saya tetap belajar dengan tujuan untuk mengejar cita2............
owh.
nak jadi economist.........
hahaah........
tapi,
cuba kita renung.
kalau kita belajar kerana mengejar cita2........
bayangkan jika kita dah berusaha.
tapi.
tak dapat capai cita2 yang kita nak tu..........
tak frust ker kita.
tak dapat apa yang diimpikan.........
tapi cuba jika kita belajar untuk mendapat keredhaanNya.....
jujur dalam segala perbuatan dalam menimba ilmu.....
walaupun kita tak dapat pekerjaan yang diimpikan......
sekurang-kurangnya...
kita dapat keredhaan Allah.
itu dah mencukupi..
hal ni saya sedar.
bila saya duduk sorang2..
fikirkan siapakah saya pada masa depan........
rasa serabut tau.
tapi ble anggap menuntut ilmu untuk cari redha.....
kita takkan rasa belajar tu satu perkara yang tak enjoy.
mungkin kadang2 akan rasa stress.
tapi tak berpanjangan lar.............
saya tengah berusaha untuk terapkan prinsip ni dalam kehidupan saya.
 insya-Allah............
doakan kejayaan bersama...........
ukhwah fillah abada abada........ www.tips-fb.com

selamat hari raya..........

syawal dinanti, ramadhan dirindui..
pejm celik........ syawal kian menjelma..........
tak rasa pn puasa di upm nie.
mungkin sibuk sangat dengan tugasan + exam.....
tapi yang penting.
manfaatkan ramadhan yang kian berlalu ini dengan sebaiknya...
kerana pada bulan inilah.
terdapatnya malam yang lebih baik daripada seribu bulan...........
semakin dekat dengan syawal..........
umat islam semakin sibuk dengan persiapan fizikal.......
tanpa menyedari, persiapan rohani amat penting pada malam2 terakhir ini........
msnusia..........
sama2 lah kita mengingatkan antar satu sama lain...........
termasuklah diri saya yang serba kekurangan ini.........
diri yang sering alpa..........
terlalu memikirkan dunia...............
sering terikut2 nafsu...........
maklumlah..
saya ni hamba yang sangat lemah iman.......
hanya mampu beristighfar dalam hati.......
bila menyedari ada sesuatu yang lain dalam persekitaran saya........
akan saya bina kekuatan........
untuk meningkatkan keberanian saya..............
untuk itu...
saya perlu menjadi yang terbaik......
tiada siapa yang dapat mengubah diri kita,
kecuali kita sendiri..........
kekuatan harus dibina.
bukan ditunggu..................
nobody perfect.
tapi kita boleh berusaha untu menjadi sempurna...
sempena syawal yang bakal menjelang.
sambut dengan sederhana.......
kerana islam sentiasa menggalakkan kesederhanaan dalam sesuatu.......
tahun ni....
saya cuma beli sekeping kad raya..
khas untuk my lovely fren......
selamat menyambut ramadhan al-mubarak..........
salam........... www.tips-fb.com

Wednesday, September 09, 2009

assalamualikum.
dah lama tak tulis kt blog ni.
rndu sgt....
wireless di kolej tak mengizinkan,
jadi...
susah nk log in blog ni.....
ni pn bz sgt2.
final exam is around d' corner.
so,
i'll make sure that everything will work smoothly.
dengan keizinan Allah.....
ader lecture.
salam ukhwah..
assalamualikum www.tips-fb.com

Tuesday, September 01, 2009

assalamualaikum...........

erm..........
1st time publish blog ang also 1st time menulis untuk tatapan umum......
kalau ada kesalahan atau kesilapan dalam coretan saya......... harap ditegur....
ngeeeee....... sungguh skema saya............. hahahaha
saya tak nk tulis png...cukuplah seringkas mungkin untuk tulisan pertama saya.........
hidup ni memang sukar nk jangka.........
kadang- kadang kte gembira tak terkata............
 kadang-kadang, kte terfikir..........
knape kte sedih sgt2............
sangat tak menentu kn.....................
itu kerana Allah nk kte tahu bahawa dunia ini bukan hanya untuk ketawa
dan ada masanya kita perlu ketawa agar kita tahu betapa bernilainya setitis air mata....
pernah tak terfikir??????????
ad masa... kte blajar rilek2 jer.
slumber ar..............
tapi ble keputusan kuar..............
mak ai........
terkejut beruk........
kenape????????????
unexpected result.
cemerlang!!!!!!!!!!!!!!!!
ble kter blajar sungguh2.....
siang malam bersengkang mata...........
kt claz focus giler2...........
buku tak pernah tinggal lar.
ni kre all outlah..........
tp dapat keputusan tak seberapa.........
kenapa???????????
mungkin korang lupa pada yang Satu........
 keberkatan tu tak wujud............
or korang ad something wrong dgn parents korang........
fikir2kan lah...........
kenaper orang bukan islam senang sgt berjaya????
mesti korang pernah terfikir2 kankankan.....
ha.........
jgn risau............
kerana........
sesungguhnya malaikat Jibril itu
diutuskan untuk menyempurnakan hajat manusia......
apabila sesorang kafir itu memohon,
Allah memerintahkan Jibril agar menunaikan hajatnya
kerana Allah benci mendengar kata-katanya,
 apabila seorang hamba muslim, yang dikasihi
memohon , Allah meerintahkan kepada Jibril agarjangan disempurnakandengan cepat,
kerana Allah amat rindu mendengar suaranya..........
betapa bertuahnya kita dilahirkan sebagai seorang islam...........
nge............
sampai sini saja nukilan pertama kte......
lain kali, kite akan tulis pasal hal2 lain.
berdasarkan pembacaan artikel2 dari
salam ukhwah fillah.....
assalamualaikum........

www.tips-fb.com

 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya