Thursday, March 31, 2011

manusia memang selalu tak puas!-bhg 1-

style='width: 36px; height: 26px;'/>
http://www.emocutez.comwah...tajuk i hari ni becirikan kemanusiaa... wah..i dah berdaftar dgn UN k??? PBB k?? nope.. manusia tak puas ape ni?? tolong lah katakan!! okeh2... macam i dan korang tahu...sifat manusia... sentiasa tak puas dengan ape yang diperolehi...sentiasa inginkan yang lebih.. hurm.. pada i... sifat-sifat tak puas hati ikan pari ni....sangat sesuai bila :
1. kawan-kawan korang sangat berjaya
    ish..dalam hal nih..i rase..kita patut jadikan kawan kite tu 'benchmark'(wah gitu) supaya kita ni lebih berusaha
    belajar rajin-rajin lagi...
2. bila beribadat
    wah..ini i sangat setuju!! berlumba-lumba bile melakukan ibadah....kalau die buat solat sunat...hah...jom lah   kita buat berganda2 lagi...but make sure..IKHLAS taw!!! bukan nak meunjuk-nunjuk kepada sekalian alam bahawa anda calon syurga.
3. bila melakukan kebaikan.
   bila ternampakkan terlihat kawan2 korang melakukan kebaikan... seperti contohnya memberi makan kepada semut liar...contohi mereka... tapi...yang ini pon kena ikhlas.... tapi jangan risau..bila kite ikhlas.. automatically.. cahaya nur keikhlasan itu akan terpancar memancar.. toksah lah buat kebaikan semata-mata nak mendapat pujian dari sekalian warga semut..hokeyy..
entry ini adalah bahagian pertama yang fokus kepada sikap positif
http://www.emocutez.comkenape tibe2...entry i jadi tk comel ni???
seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya