Saturday, September 24, 2011

mesti pernah kan...

style='width: 36px; height: 26px;'/>
enty kali ni, lebih berbentuk point mungkin, well, senang paham, cepat,pantas dan mudah. ceh, macam iklan delivery je. juga, boleh kurangkan perkataan melalut yang bakal aku keluarkan.

1. gile-gile tak suka dulu(benci), tetibe sekarang, suka pulak.
benda ni biasa kan terjadi kat kita semua, ye kan.. jangan mempertikaikan, hipokrit! haha, aku pon tak
terlepas dari benda-benda yang tak terjangka macam ni. contoh yang cambest, ko dulu anti- perempuan  (wah contoh dasat tak hengat!), bukan GAY ye, tiba-tiba, bila berjumpa dengan seorang perempuan yang gojesgile, tanpa disedari, kau tiba-tiba jadi girl-friendly, pantang mak jumpa wanita gojeshotgile, pasti akan jadi milikku.

2.cakap orang, bla...bla...bla... tiba-tiba, kita pon buat benda tu.
yang ini pon selalu jadi, tapi benda ni lebih kepada balasan, erm, yeke?? balasan mengutuk orang lah biasanya. pot..pet..pot..pet kutuk orang, bla...bla...bla... contoh best aku bagi, lili berkata "eh, perempuan tu naik moto peluk erat seh dengan pakwe die, bawak moto macam laju sangat je". dan akhirnya, bila lili(bukan nama sebenar) dah ada pakwe yang bawak moto, dan2, takkan nak naik kereta pulok..moto lah jiwabnya... so, ape pon tak boleh..hahah, bercakap perihal orang, biarlah berpada-pada.

3."eh, aku macam penah berada kat situasi ni"
Berdasarkan penelitian, 70% manusia di bumi pernah merasakan déjà vu
aku baru-baru ni rasa kejadian alam macam ni, korang?? aku berani potong kuku lah, mesti pernah kan.yang tahu, aku nak beritahu fakta kejadian ni, yang dah tahu? remind balik.kejadian yang kita penah alami, sedang alami atau..erm..mungkin akan alami, rasa situasi tu campelik je, macam situasi tu, kita penah rase, tapi di mana ya?? mungkinkah aku dan korang sume dah gila?? otak mereng atau gejala-gejala gila yang semakin menular?? wait.. rileks der.. benda ni tak seram pon, kalau ikot orang putih benda ni namanya deja vu. eh, macam lagi SS501 pulak kan..okey, tak kelakar! apa itu deja vu????
Déjà vu berasal dari bahasaPrancis yang artinya "pernah lihat". Maksudnya, mengalami sesuatu pengalaman yang dirasakan pernah dialami sebelumnya. Di Yunanifenomena ini disebut dengan paramnesia yang merupakan gabungan kata para (παρα) artinya adalah "sejajar" dan mnimi (μνήμη) artinya "ingatan".
kenapa deja vu boleh terjadi???
Déjà vu terjadi karena adanya gelombang yang diantarkan ke dalam otak. Gelombang ini ada yang berasal dari dalam maupun luar tubuh manusia. Gelombang dari dalam manusia berasal dari setiap tindakan yang dilakukan. Sementara gelombang dari luar tubuh bisa berasal dari benda-benda yang menghasilkan gelombang seperti radio, televisi, ponsel, dan lain-lain. Namun, ada kalanya otak kita sedang dalam sensitivitas tinggi sehingga gelombang yang terbaca berupa amplitudo dan frekuensi tertentu dari suatu benda diterima tanpa kita sadari. 
p/s: aku rasa tang deja vu tu paling menarik perhatian, aku pon baru tahu weh.truja! serious!

seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

1 orang lompat katak:

ainie yusof said...

nak keji! nak keji! tepat semua yg di atas. aku pn plan nak buat entri mcm ni, tp hg dh buat...tak pyh la aku buat dah

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya