Thursday, September 22, 2011

pat puluh pat kali...

style='width: 36px; height: 26px;'/>
hallu mashmallow...lame aku tak mencarut dalam blog tersantek ni, hmm, kelas yang pack macam tuna sardin, jadual yang kejam nauzubillah, sampai akhirnya, aku lesu dan berpeloh-peloh nak pergi kelas, aduh, bukan salah sape-sape jadual tu jadi kejam, nak bagi aku makin kurus agaknya, pegi kelas sampai mengabaikan perot yang terpekik terlolong mintak diisi,fuhh..

tajuk kat atas tu, biasa kan dengar, kalau kita sebut pat puloh pat kali, ia akan jadi doa?? yup, memang menjadi. aku yang terlalu 'obses' dengan berat badan, wah, kalau naik 2 kg je, habis dicanang satu rumah, ( aku lah tu) dialog yang aku selalu cakap 'ala, dah gemok, nak kurus'. sampai mak aku naik marah kalau aku cakap macam tu kat dia, yelah, mak aku cakap tak bersyukur, asyik mengeluh je, ok, MENGAKU!

akhirnya, perkataan yang keluar dari mulot aku yang ntah dah beri-riban kali aku cakap, jadi kenyataan, dah kurus?? hm, aku tak lah gemok mane pon, habis? ape yang jadi kenyataan tu? bila aku makan nasi, baru 1/4, kira kalau ikut timbangan makanan dalam perot yang kelaparan, nak alas perot pon tak cukup, aku dah tak boleh nak sumbat yang lagi 3/4 nasi tu.

MUNTAH.. muntah balik beb, padahal perot aku lapo lagi..aduh.. dalam hati, aku berkata " tu lah ko, nak kurus sangat, Allah dah bagi kan". jadi, sekarang, aku rase, perot aku jadi lebih demand kalah rozita che wan.. ape pon, lepas ni, aku nak cakap "harap-harap berat mantain", cakap pat puloh pat kali..mantain lah berat aku..yey.. so, lepas ni, pengajaran, pikir dulu sebelum ape yang kita cakap tu melebihi pat puloh pat kali ye..

lagi satu, bersyukur lah dengan apa yang diberi olehNya, sebab kadang-kadang, bende tu baik untuk kita, cume kita lambat loading je..okeyy

belajar bersyukur



p/s: tolong cakap aku comel 44x.hahahahaha.
seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya