Saturday, December 08, 2012

istanbul, i'm comingggggg!

style='width: 36px; height: 26px;'/>
assalamualaikum (penulisan kembali seperti biasa)

bakal-bakal jemaah kubur sekalian, harapnya iman anda masih tetap didada. ok, siti norbaiyah sangat! ingat entri lepas, aku cakap nak review buku yang telah aku khatamkan.. ha, jangan salah tafsir, entry ni tak akan sentuh pasal cerita instanbulbul aku datang tu.. sebab tak best, aku tambah bulbul kat belakang tu, tak ada kene mengena!

Sultan Muhammad Al-Fateh Penakluk Konstantinopel
dengan rendah dirinye, ni pest time aku dapat baca buku sejarah islam dengan jayanya, seronoknya, dan paling menakjubkan, buku ni gagal buat aku mengantuk.. ya, ianya SEJARAH. RARE sekali aku tak tidur bila ia nya sejarah. mungkin permulaan untuk aku taksub kepada buku-buku sebegini selepas taksubnya aku kat novel.

aku rasa, sebelum kamu-kamu semua pegi tengok istanbulbul aku datang tu, baik baca buku ni.. kenapa??? sebab Konstantinopel ni dikenali juga sebagai ISTANBUL. ya! betapa susahnya pahlawan-pahlawan islam nak menakluk kota ni, dan berjayanya Sultan Muhammad menakluk kota ini, satu kejayaan besar buat umat islam pada ketika itu.. menariknya, bagaimana Sultan Muhammad meletakkan syarat pada bala tenteranya.. aku rasa, kalau sekarang, syarat tu kita letakkan kat menteri-menteri dan timbalannya, hurm.. ada ke yang layak????? nak tahu syaratnya, baca sendiri lah, bagi unsur suspen sikit.......

Serius, aku TERPAKSA guna penanda buku ni !
sapa nak baca, bolehlah beli sendirik, ataupun pinjam dari aku, aku sangat mengalu-alukan sapa yang nak pinjam!
"Konstantinopel akan jatuh ke tangan seorang ketua yang baik, tentera yang baik, dan rakyar yang baik-Nabi Muhammad SAW-"
p/s: sape-sape tak nak bagi aku pinjam buku 'tenggelamnya kapal van der wjick ' ke????
seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya