Wednesday, January 02, 2013

Turn upside down !

style='width: 36px; height: 26px;'/>
Assalamualaikum w.b.t..
Apa khabar bakal-bakal penghuni syurga, juga tak dilupakan bakal penghuni neraka.. apa khabar iman semua.. baik?? ok ! aku, tajuk aku begitu sebenarnya maksundye 'Terbalik' je, aku mahu metaforakan ayat aku sikit, agar kelihatan lebih panjang dan juga.. nampak entah apa-apa rasanya.

Dunia hari ini.. AH! rasanya semuanya sudah kelihatan terbalik, padi yang berisi kini kelihatan lebih mendongak berbanding dahulu, aku rasa ia lebih berat lebih tertunduk..YA! perbuatan yang dahulunya menjadi kebencian orang, eh, sudah menjadi kebisaan sehingga apabila ia berlaku, manusia sekeliling sekadar, "oh, biasalah tu". YA!
"Lelaki ialah pemimpin bagi perempuan oleh kerana Allah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (perempuan), dan kerana lelaki selepas menafkahkan sebahagian daripada harta mereka." [Surah an-Nisa, ayat 34]
Aku, kau dan semua orang, aku pasti, tahu yang Lelaki itu, dicipta gagah, kuat, dan fitrahnya itu menjadikan kaum Lelaki sebagai pelindung kaum Wanita, yang Allah jadikan sifatnya lemah. Aku yakin dengan apa yang Allah dah aturkan. Tapi ini, bukan aku menidakkan, tetapi mungkin satu ujian yang Allah turunkan buat Kaum lelaki.. YA! aku positif ini ujian bagi mereka. Lelaki kini sebahagiannya, bukanlah lagi kaum yang aku rasa perempuan harus bergantung harap serta meminta pertolongan lagi. NO LONGER!

Tak cukup untuk aku kira dengan jari kes-kes yang aku ibaratkan 'harapkan pegar, pegar makan padi'. kalau lelaki dahulu, pandai silat itu satu kelebihan, tapi cuba kau tengok sekarang,perempuan perlu ada seni mempertahankan diri. LIKE SERIOUSLY! nampak tak yang kau perempuan sekarang harus pertahankan diri sendiri, kau tak boleh harapakan lelaki.. YA! jelas kan, bagaimana komuniti sekarang tidak yakin dengan perlindungan yang bakal lelaki berikan.

Apa aku perlu kata, kau perempuan harus lebih tegas.. YA! jangan kau sendiri yang menyerah diri dengan celaka yang bakal kau dapat. aku jujurnya sangat takut dengan lelaki yang aku tak kenal, YA! dalam bas kalau ada dua tempat duduk kosong, satu budak lelaki cina, satu lelaki melayu, dan nampak baik.. aku yakin, aku akan duduk sebelah lelaki cina, YA! kebanyakan masa aku, aku memang akan memilih duduk di sebelah lelaki cina. kenapa?? You know better!



seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya