Sunday, April 28, 2013

Bedak dan foundation

style='width: 36px; height: 26px;'/>
Assalamualaikum,
Apa khabar penghuni bumi sekalian??? Harap sihat fizikal, rohaninya juga. Aku tak berniat nak buat tutorial mekap, BUKAN. Ini sebenarnya nasihat buat diri aku, manusia yang sering leka dan lupa. Peringatan buat diri aku, juga buat yang membaca.

Aku definisikan dulu kedua-dua elemen dalam tajuk aku. Bedak tu pada tafsiran aku, tepung halus yang berbau wangi, dapat memutihkan muka seketika sahaja, bila ia dipakai dengan ketebalah tepung gomak. Foundation pula, atas pengetahuan secara umumnya, dia adalah magic, yang dapat menutup liang serta cela yang terdapat di wajah. Hasilnya, kulit muka anda akan nampak lebih flawless.

Tamat pendefinisian aku. secara umumnya, aku suka menggunakan perumpamaan seperti tajuk di atas untuk membincangkan sesuatu, agar ia lebih mudah dihadam, serta umum dapat menerimanya. Solat, aku tak mampu nak berkata aku ini solatnya, sempurna, penuh khusyuk, ikhlas, siapa aku untuk menjadi juri atas perbuatan aku sendiri. Kerana aku ini manusia, yang ilmunya kurang, sangat kurang... jadi, untuk mendefinisikan khusyuk itu, aku juga tidak layak.

Justeru, atas kekurangan itu, aku jarang sekali memikirkan, bagaimana aku harus menutup segala cela serta liang-liang kosong atas kekurangan aku itu. YA, aku harus bertindak, mengenakan FOUNDATION untuk sekurang-kurangnya menutup pori-pori terbuka aku dalam beribadat. Kau juga, perlu rasanya bertindak sekarang, agar pori-pori itu tidak terus-terusan terbuka luas hingga takut, masa aku, kau juga tidak cukup untuk menutup lubang pori itu.

Perbualan dengan seseorang, menjadikan aku lebih sedar, lemahnya kau, kurangnya aku sebagai hamba. Butir-butir bicaranya penuh dengan ilmu. Aku sedarkan diri aku, ambil langkah, menutup lubang-lubang yang ada, ya, tidak banyak, sedikit-sedikit, tapi berterusan. Mulakan hari ini, kerana takut, esok, aku dan kau tidak tahu, mampukah kita melakukannya.




seronok sampai tak ingat.. www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya