Thursday, January 29, 2015

Boi

style='width: 36px; height: 26px;'/>
Assalamualaikum,

Jarang sekali aku mahu bercerita perihal kehidupan aku. kali ini, aku mahu dedikasikan tulisan ini buat 'Boi'. Mungkin boi hanya budak praktikal, ya, mengisi kekesongan kerusi saja. Tapi adanya boi, aku jadi lebih senang, karena boi sentiasa menjadi pemudah segala kerja aku.

Pemudah bagaimana, ya, sentiasa ringan tulangnya. Dia yang sentiasa tidak pernah lupa ucap 'morning' kepada aku. Rakan rapat aku pasti tahu, sukarnya aku mahu rapat sama lelaki, tapi tidak pada boi. boi bagai adik. Dan pastinya bukan berbangsa melayu, tetapi Indonesian chinese. Bagaimana posisinya hanya budak praktikal, tapi bisa saja menghuni masuk ke dalam catatan aku. karena aku tidak mahu lupa boi.

Mahu tahu, aku melalui hari yang terpaling sukar dalam kerjaya aku, dan pada saat itu, hanya boi yang ada. kerja yang biasanya untuk 4 orang, aku dan boi, bisa melaluinya, walaupun hari itu, menangis pun aku tak bisa. Terima kasih boi.

Hari ni, boi pergi, tapi perginya tergesa-gesa. Boi, moga selamat perjalanan sampai Jakarta. sudah aku titip pesan, agar boi kuat melalui segala cabaran.

Terima kasih yang tak terhingga buat boi.

*boi-nama samaran
www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya