Friday, January 02, 2015

Matlamat

style='width: 36px; height: 26px;'/>
2014 selamat melabuhkan tirai, menyapa tirai 2015. Aku yakin, pasti setiap kamu, kamu.. dan ha.. KAMU juga.. punya matlamat sendiri. AKU? jujurnya, aku tidak punya matlamat yang aku akan tulis cantik-cantik di halaman satu 2015. Aku jadi manusia yang go with the flow, setiap hari aku punya matlamat, agar hari esok yg mendatang, sentiasa aku mahukan ia lebih baik dari hari ini.

Apa sebenarnya yang aku mahu dalam hidup aku ini, setelah segala apa yang aku usahakan, sering sahaja kurang menjadi. Adakah aku mahu jadi manusia yang kaya, yang punya kereta mewah, yang punya.banglow, atau mahu jadi manusia biasa, yang punya impian luar biasa, yang ilmunya bukan sekadar yang di dalam buku sahaja, yang bicaranya sedikit tapi penuh ilmu...

Ya, jadi manusia yang nampak biasa-biasa.. yang biar tak nampak bergaya, yang biar hidupnya tampak sederhana , namun penuh bahagia, jadi yang jauhhhhh dari sifat ujub, takabbur, riak.. jadi yang sentiasa mengingat segalaaaaa apa yang dimiliki hanya pinjaman dan kemudian hari pasti diambil kembali. Jadi yang sentiasa redha.. segala apa yang diberi pasti hikmah menanti di kemudian hari. Tanam dalam diri, duit itu bukan segala-galanya. meski kau punya satu juta, jika memang bukan rezekimu, kau pasti tidak dapat merasa, meski satu sen pun. Apa yang Allah sudah beri itu, sudah cukup buatmmu, dan jika ditambah rezekimu, pasti ianya bukan buat kau semuanya, kerana ingat, ada bagian orang lain dalam rezekimu itu.

Aku yakin, disetiap kekecewaan aku, ada sesuatu yang menanti, kerana DIA Maha mengetahui setiap apa yang baik untuk aku. Aku mohon, Kau jangan bolak-balikkan hati aku, setelah kau beri hidayah pada aku, kerana KAU, pemegang hati-hati kami.
www.tips-fb.com

0 orang lompat katak:

Post a Comment

rase nak mengkeji tak???


 
segala isi benda dalam blog ni siti nazirah yang punya